Typologia klient贸w Black Friday

Dla marketingowo wykr臋conych ludzi takich jak my owa bajkowa paczka 鈥瀢szystkich znajomych i przyjaci贸艂 kr贸lika鈥 to doskona艂e egzemplum czarnopi膮tkowych zachowa艅 konsumenckich 鈥 i w艂a艣nie nad tym blackweekowym tematem uwa偶nie pochy艂 si臋 nasz nadworny redaktor.

Na ka偶d膮 zakupow膮 bol膮czk臋 i smuteczek mamy rzecz jasna gotowe remedium. Nie trafili艣cie tu przecie偶 przypadkiem, ale szukaj膮c fajnej agencji reklamowej. Takiej, w kt贸rej z pasj膮 偶eni si臋 potrzeby klienta i marki. Tylko takie szcz臋艣liwe ma艂偶e艅stwa maj膮 bowiem sens i szans臋 na z艂ote gody.

Ale wr贸膰my do czarnego pi膮tku, lekko przy tym zajawiaj膮c wspomniane hipotetyczne choroby psychiczne bohater贸w powie艣ci Alana Alexandra Milne.

Prosiaczek

Prosiaczek boi si臋 nowo艣ci, bo prawdopodobnie ma zupe艂nie nies艂usznie zani偶one poczucie w艂asnej warto艣ci. Jak膮 postaw臋 zakupow膮 przyjmie w czarny pi膮tek? Ano schowa si臋 k膮cie, atakowany zewsz膮d mrocznymi grafikami z napisem BLACK FRIDAY. Przestraszy si臋 mo偶e, 偶e go oszukaj膮 i 偶e b臋dzie sz艂o z Chin 4 tygodnie. Za du偶o ha艂asu z tym i chaosu. Poczeka spokojnie do poniedzia艂ku. Jest totalnym przeciwie艅stwem tak zwanego cz艂owieka-okazji. Ten che艂pi si臋 umiej臋tno艣ci膮 wyszukiwania zakupowych sztos贸w i w czasie BLACK WEEK prawie nie sypia. Tego z艂owi膰 艂atwo.

Tygrysek

Ojcowie niekt贸rych typologii klient贸w nazwaliby go bez chwili zastanowienia 鈥瀔lientem hurra鈥. Weso艂y, spontaniczny, pogodny jak lipcowe niebo, z ca艂ym swoim ADHD doskoczy do ka偶dej okazji, ucinaj膮c przy tym tysi膮cw膮tkowe pogaw臋dki. Kieruje si臋 intuicj膮 oraz uczuciami. Na zakupach online zareaguje na czarn膮 plansz臋 jak byk na czerwon膮. I klika艂 b臋dzie i rado艣nie b臋dzie klika艂 w czarnopi膮tkowe okazje.聽

Kr贸lik

Kr贸lik bywa podejrzewany o zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, ale jedno jest pewne. Wszystkich zna, ci膮gle co艣 liczy, planuje i jest niemi艂osiernie drobiazgowy. Jaki to klient? Ot贸偶 to tak zwany analityczny introwertyk. Obejrzy, zwa偶y w d艂oni, w internecie por贸wna oferty i przede wszystkim sprawdzi, czy 鈥20% nie zosta艂o odliczone od +10%.

K艂apouchy

K艂apouchy ma przewlek艂膮 dystymi臋, czyli tak膮 艂agodn膮, rozci膮gni臋t膮 w czasie jak guma do 偶ucia, depresj臋. W czasie zakupowego 艣wi臋ta, jakim bez w膮tpienia jest BLACK WEEK, zaneguje, zakwestionuje i oprotestuje wszystkie mo偶liwe oferty. Zawsze znajdzie co艣 negatywnego. Doszuka si臋 dziury w ca艂ym, bo po co mu to? Nie potrzebuje tego ani nie ma na to pieni臋dzy.

Kangurzyca 

Sceptyczna i z wyra藕nymi oznakami spo艂ecznego zaburzenia l臋kowego. Mo偶e si臋 okaza膰 roszczeniowa i nerwowo zareaguje na ka偶d膮 pr贸b臋 nawi膮zania bli偶szego kontaktu. Wchodzi do sklepu albo na stron臋 konkretnie po co艣, a wychodzi konkretnie z czym艣. Bardzo ceni sw贸j czas, jest przecie偶 matk膮 atencyjnego Male艅stwa, co oczywi艣cie nie definiuje z g贸ry wszystkich matek w ten sam spos贸b. 

Krzy艣

Krzy艣 鈥 cho膰 w rozmowach z wymy艣lonymi przyjaci贸艂mi przejawia lekkie objawy schizofrenii 鈥 jako czarnopi膮tkowy klient by艂by cierpliwy i pogodny, mocno jednak zdecydowany na to, co kupi, a czego sobie wcisn膮膰 nie da. On na co艣 konkretnie czeka艂 i b臋dzie si臋 to stara艂 zdoby膰 w okazyjnej cenie. On wie, 偶e BLACK FRIDAY jest co 12 miesi臋cy, 偶e fajnie by艂oby co艣 w贸wczas upolowa膰, ale je艣li tego nie zrobi, spokojnie wr贸ci za rok, a potem za rok i znowu za rok鈥

Kubu艣 Puchatek

Kubu艣 Puchatek ma najwi臋cej zaburze艅 i w sumie nie wiadomo, jak zareaguje na promocje. Zaburzenia od偶ywiania troch臋 odbieraj膮 mu wiar臋 w siebie, wi臋c w sklepie by艂by z jednej strony zawstydzony i raczej 艣rednio zadowolony, ale z drugiej 鈥 wci膮偶 pe艂en nadziei, 偶e to co m贸wi do niego z艂otousty sprzedawca, to prawda. Trudno jest mu skupi膰 uwag臋, wi臋c mo偶e niestety opuszcza膰 koszyki zupe艂nie bezwiednie. Ci臋偶ko przyci膮gn膮膰 i utrzyma膰 jego atencj臋.

Jak zatem b艂ysn膮膰 w czarny pi膮tek i zadowoli膰 wszystkich naszych bohater贸w, wynosz膮c przy tym oczywi艣cie policzalne korzy艣ci dla siebie? Po pierwsze uwa偶nie przeczyta膰 t臋 bajk臋 i wyci膮gn膮膰 z niej mora艂 鈥 pozna膰 swoich klient贸w, zbada膰, dopasowa膰 nie tylko rodzaj przekazu, ale i cz臋stotliwo艣膰. Przemy艣le膰 te偶 sam膮 ofert臋. Warto do CZARNEGO PI膭TKU i okresu przed艣wi膮tecznego przygotowywa膰 si臋 przez ca艂y rok, bacznie obserwuj膮c ruch na swojej stronie, fanpage鈥檜, socjalach. A skoro jeste艣my przy dzia艂aniach marketingowych, to bezcenny w takim t艂umie ha艂a艣liwych promocji jest odpowiednio nat臋偶ony i dopracowany przekaz. I tu wchodzimy my, cali na鈥 czarno.