Wprowadziliśmy na rynek nową markę jachtów
Obsługa gorąca jak Vulcan
Klient
Wyzwanie
Nowa marka jachtów potrzebuje pełnego wsparcia przy wprowadzeniu produktów na rynek międzynarodowy. Jachty są na etapie prototypowania, zatem agencja może jeszcze wpłynąć na ich ostateczną formę. Mamy sześć miesięcy na sprzedaż pierwszych egzemplarzy!
Działanie
Przeprowadziliśmy badania na podstawie których opracowaliśmy strategię rozwoju marki. Stworzyliśmy branding, stronę w kilku językach. Opracowaliśmy szereg materiałów wspierających sprzedaż. Zadbaliśmy o pełną komunikację i międzynarodowe działania PR.
Kompetencje
VULCAN
BADANIA
Badania
klasy premium
Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania rynku, aby zrozumieć preferencje i potrzeby potencjalnych nabywców jachtów oraz oceny konkurencji.
Przeprowadziliśmy ankiety wśród grupy docelowej klienta, która składała się z osób zainteresowanych zakupem jachtów, broketów oraz właścicieli jachtów. Ankiety dotyczyły m.in. preferencji dotyczących wielkości i rodzaju jachtu, wyposażenia, stylu i kolorystyki.
Niezbędne były także badania desk research, w ramach, których analizowaliśmy dane dotyczące rynku jachtowego, w tym trendy rynkowe, zachowania nabywców, konkurencję oraz poziom cenowy.
VULCAN
STRATEGIA
Strategia marki
Na podstawie badań rynku, przygotowaliśmy strategię marki,
która miała na celu zwiększenie rozpoznawalności i
atrakcyjności oferty wśród potencjalnych nabywców.
Strategia marki składała się z kilku elementów.
Po pierwsze, zaproponowaliśmy tagline oraz nową identyfikację, które miały bardziej adekwatnie odzwierciedlać wartości i cechy oferty klienta, takie jak ekskluzywność, elegancja, customizacja i wysoka jakość.
Po drugie, plan działań marketingowych, który obejmował m.in. rebranding czy SEO strony internetowej, kampanię reklamową oraz PR, które miały na celu dotarcie do grupy docelowej klienta oraz przyciągnięcie uwagi potencjalnych nabywców jachtów.
Dodatkowo, zaproponowaliśmy klientowi nowe podejście do prezentacji oferty, w tym stworzenie wirtualnego katalogu jachtów oraz organizację pokazów jachtów dla wyselekcjonowanej grupy klientów na najbardziej atrakcyjnych targach. Ostatecznie, strategia marki została przedstawiona klientowi w formie raportu, który zawierał szczegółowe opisy proponowanych działań, ich celów oraz kosztów.
Strategia SoMe
Opracowaliśmy Strategię Social Media która opierała się na wykorzystaniu
głównie 3 kanałów Facebooka, Instagrama i LinkedIna. Na każdej z platform klient publikował specjalnie dostosowane treści. Poszerzyliśmy działania o reklamy, aby dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki strategii klient zwiększył rozpoznawalność, zbudował większą lojalność i nawiązał pozytywne relacje z klientami co przełożyło się na więcej potencjalnych sprzedaży.
VULCAN
BRANDING I OBSŁUGA GRAFICZNA
Tagline
Łódź stworzona z ambicji, marzeń oraz chęci przełamywania schematów. Pasja, wolność i prędkość – Vulcan to więcej niż to, o czym śmieliście marzyć. Przemyślany i zaprojektowany z uwzględnieniem najdrobniejszych szczegółów, by zadowolić koneserów ceniących styl, klasę, oryginalność oraz niezawodność. Hasło główne było oczywiste…
All or more.
Identyfikacja i księga znaku
Koncepcja Visualna w całym brandingu oparta była o kolorystykę yachtu. Vulcan charakteryzuje się wysoką jakością, możliwością customizacji, synergiczną kombinacją przewagi hydrodynamicznej kadłuba i nowoczesnej technologii. To właśnie staraliśmy sie przekazać wykorzystując fonty szeryfowe w towarzystwie grafitowych odcieni. Księga znaku podsumowała sposób użytkowania w formie instrukcji obsługi całego brandingu.
VULCAN
CONTENT
Sesja foto
Zadbaliśmy, aby detale, które mają szalenie ogromne znaczenie, były wyeksponowane z chirurgiczną precyzją. Marka sprzedaje marzenia, wizję lepszego życia i w takim przekonaniu od początku budowaliśmy jej przekaz wizualny.
Na potrzebę współpracy zrealizowaliśmy kilka sesji zdjęciowych m.in detali łodzi, jej części technicznej, elementów customizacji, zdjęć z targów w Dubaju, materiałów lifestylowych.
Video reklamowe
Wszystkie rozwiązania, zarówno technologiczne, jak i związane z ergonomią czy wykończeniem wnętrza, zostały precyzyjnie przeanalizowane po to, by stworzyć jednostkę, która zadowoli najbardziej wysublimowane gusta. Vulcan JP47 to odpowiedź na potrzeby osób nieuznających kompromisu, ceniących styl, wyrafinowaną estetykę oraz niezawodność połączoną z najwyższym komfortem. To wszystko wykazaliśmy w filmie.
VULCAN
WEB DESIGN I DEVELOPMENT
Vulcan
w sieci
Zaprojektowaliśmy i zaprogramowaliśmy stronę marki. Skupiliśmy się na wyeksponowaniu potężnej siły silnika potwierdzonej informacjami technicznymi, możliwości całkowitej customizacji oraz doświadczenia konstruktorów.
Na potrzeby kampanii stworzyliśmy sprzedażowe onepage. Naszym zadaniem było również stworzenie i opracowanie wszystkich materiałów foto, video i copy. Strona została przygotowana zgodnie z zasadami UX, UI i SEO.
VULCAN
MEDIA I PR
Branża usłyszała o Vulcanie
Dzięki dobrze zaplanowanym planom medialnym oraz współpracy z mediami, nasza marka szybko zyskała zainteresowanie w branży. Przygotowaliśmy wiele materiałów do publikacji na branżowych portalach i w magazynach drukowanych, które zostały opracowane w dwóch językach. Realizowaliśmy założoną strategię, pozostając w stałym kontakcie z dziennikarzami z branży. To przyniosło wartościowe, bezpłatne publikacje w mediach skierowanych do naszych odbiorców.
Komunikacja i sprzedaż
Klient powierzył nam pełną komunikację na kanałach Facebook i Instagram. Na początku przygotowaliśmy strategię obecności i działań Ads w SoMe. W ciagu 2 miesięcy wdrożyliśmy założenia,
w ramach których uwzględniliśmy także prowadzenie stałych kampanii na rynki zagraniczne.
Dzięki temu w krótkim czasie zyskaliśmy potencjalnych klientów.
VULCAN
KAMPANIE
Google Ads
Sprzedażowy onepage opracowany pod kampanię leadową z pobraniem formularza ze specyfikacją łodzi okazał się w tym przypadku strzałem w dziesiątkę. Wraz z klientem badaliśmy jakość kontaktów spływających każdego dnia.
Jak to w przypadku sprzedaży produktów luksusowych zakup dokonany jest średnio po 3 miesiącach, tak też było w tym przypadku jednak zainteresowanie i ilość spotkań z tak zainteresowaną grupą a docelowo sprzedaż były na bardzo zadowalającym poziomie.
Growth Hacking
Facebook Ads
Za pomocą FB Ads wygenerowaliśmy ok 100k wyświetleń.
Przygotowaliśmy kilkadziesiąt kreacji reklamowych, które testowaliśmy i docelowo optymalizowaliśmy pod konwersje. Te działania przyniosły klientowi efekty o 40% większe od zakładanych.
VULCAN
WYNIKI
Wyniki
współpracy
W krótkim czasie powołaliśmy do życia zupełnie nieznaną markę, która jest teraz obecna wśród liderów rynku jachtingowego. W momencie startu kampanii zakładaliśmy 10 potencjalnych klientów miesięcznie (1 jacht – cena 1 mln. EU). Udało nam się 10-cio krotnie przekroczyć pierwotne założenia.
LEADÓW
SPRZEDAŻOWYCH
300
Zrealizowaliśmy kampanię
reklamową, dzięki której w ciagu
3 miesięcy uzyskaliśmy
300 potencjalnych klientów.
KRAJE OBJĘTE
KAMPANIĄ
5
Promocja marki skierowana
była na 5 państw UE, które zgodnie z raportami były najbardziej zainteresowane zakupem jachtu zgodnego z parametrami Vulcan.
REALIZACJA
KPI
1000%
Średni zasięg kampanii
miesięcznie, po optymalizacji
na kanale FB Ads.
ZASIĘG KAMPANII
MIESIĘCZNIE
<500K
Średni zasięg z kampanii
miesięcznie.
VULCAN
SOCIAL MEDIA