agencja you're welcome zespół

Agencja You’re Welcome ma już 9 lat!

Jak to robimy, że z roku na rok stale rośniemy w siłę? Realizujemy cele i podążamy za strategią — konsekwentnie i to już od 9 lat. Oto mała podróż w czasie.

Autor:

Stało się! Właśnie wybiła kolejna rocznica działalności naszej agencji marketingowej. To czas na huczne świętowanie z lampką szampana, ale też — a raczej przede wszystkim — na podsumowania i refleksje. Gdzie byliśmy na początku i gdzie jesteśmy teraz? Dokąd zmierzamy? Zapraszamy na małą podróż w czasie.

Rok 2014 — początki naszej agencji marketingowej w Gdańsku

Zieleniak — mieszkańcy Trójmiasta z całą pewnością kojarzą ten okazały budynek w samym centrum Gdańska. Przyjezdni także — trudno go przeoczyć. To właśnie tam swój początek miała nasza agencja marketingowa. Był rok 2014, nasza ekipa liczyła 3 osoby, a biuro miało zaledwie 15 metrów kwadratowych. 

Jaki był nasz pomysł na działalność? Cała nasza trójka pracowała wcześniej w mediach i po wielu spotkaniach z marketingowcami wiedzieliśmy jedno — że na Pomorzu brakuje agencji reklamowej, która realizuje projekty kompleksowo. Z kolei agencje full service ze stolicy nie zawsze są w stanie w 100% zadbać o potrzeby trójmiejskich firm i realizować usługi „od ręki”. Postanowiliśmy wypełnić tę lukę na pomorskim rynku i zaspokoić wymagania marketingowe regionalnych biznesów. 

Od samego początku kierunek rozwoju był dla nas jasny — agencja marketingowa 360 stopni. Dokładnie 14 kwietnia 2014 roku wystartował nasz pierwszy duży projekt agencyjny, który realizowaliśmy równolegle z działaniami marketingowymi — magazyn Together — rodzinna strona Trójmiasta. Za co dokładnie byliśmy odpowiedzialni?

Krótko mówiąc — za wszystko. 😉 To był kompleksowy projekt na naprawdę dużą skalę. To właśnie od nas wyszedł sam pomysł oraz projekt czasopisma. Stworzyliśmy cały brand w oparciu o szeroko zakrojoną analizę rynku i jego potrzeb. Byliśmy odpowiedzialni za cały proces planowania i tworzenia treści publikowanych w magazynie — a warto podkreślić, że każdego miesiąca zlecaliśmy druk minimum 100 stron.

W naszej domenie leżała też organizacja kwestii bardziej technicznych — takich jak skład i łamanie każdego wydania. Dbaliśmy także o kolportaż magazynów do prawie 750 punktów w całym Trójmieście.

agencja you're welcome historia

Together Magazyn od początku był uważany na rynku trójmiejskim za wartościowe medium dla czytelników oraz reklamodawców. Dzięki świetnej jakości naszego periodyku, którą było widać na pierwszy rzut oka, zdobywaliśmy uznanie wśród partnerów biznesowych, którzy chętnie korzystali z usług agencji.

Rok 2016, czyli ciąg dalszy dużych projektów

W 2016 roku dołączyło do nas 5 osób — biuro było znacznie większe. Ulokowaliśmy się na powierzchni 60 metrów kwadratowych — dalej w Zieleniaku, kilka kondygnacji wyżej. Nasze centrum dowodzenia znajdowało się w niedalekim sąsiedztwie biura TVN, a z naszych agencyjnych okien roztaczał się piękny widok na panoramę Gdańska.

W tamtym czasie pierwsza część zespołu dbała o realizację projektu Together (portal oraz magazyny drukowane), natomiast druga zajmowała się kompleksowo projektami marketingowymi dla naszych klientów. Do świadczonych przez nas usług doszła wówczas organizacja różnorodnych eventów. Byliśmy odpowiedzialni za realizację wielu wymagających, ale jakże inspirujących sesji zdjęciowych realizowanych m.in. z Dorotą Zawadzką, Dorotą Kolak czy Tonym Buzanem. W tamtym czasie stworzyliśmy także pierwsze całościowe strategie marketingowe i kampanie outdoorowe dla naszych partnerów biznesowych. Rozpoczęliśmy pracę nad ciekawymi projektami dla takich marek jak m.in. LPP, Sokołów i 4F. 

2016 był także rokiem, w którym zdecydowaliśmy się podjąć pracę nad projektem Mademoiselle — drugiego trójmiejskiego periodyku, który skierowany był do innej grupy docelowej niż Together. Faktycznie na Pomorzu w tamtym czasie zdecydowanie brakowało prasy z segmentu premium, w której głównym odbiorcą docelowym byłyby kobiety. Podobnie jak w przypadku Together — czuwaliśmy nad całym złożonym procesem jego tworzenia, a do współtworzenia miesięcznika co miesiąc zapraszaliśmy naprawdę inspirujących gości. Na okładkach Mademoiselle gościli między innymi Katarzyna Figura, Natalia Kukulska, Marta Pałucka i Krzysztof Gojdź. Słowem — mieliśmy co robić i lubiliśmy robić to po naszemu — czyli najlepiej jak się da. 

Rok 2018, czyli okres dynamicznego wzrostu

W 2018 roku nasz zespół liczył już 13 osób. Nieunikniona była na tym etapie przeprowadzka do miejsca z klimatyzacją i klimatem artystycznym. 😉 Czekały na nas dwa piętra w zabytkowej kamienicy w Oliwie.

To był dla nas przede wszystkim czas aktywnego rozwoju i dostosowywania oferty do naszego nadrzędnego celu — dostarczania najlepszego marketingu 360 na Pomorzu. Efekty realizowanej od 2014 roku strategii były już dostrzegalne na pierwszy rzut oka — rok w rok przychody rosły o 100%. Mieliśmy w swoim portfolio pierwsze zrealizowane kampanie telewizyjne dla naszych klientów, działaliśmy też PR-owo i konsekwentnie budowaliśmy świadomość naszej marki, zbieraliśmy dobre rekomendacje od naszych klientów, co przekładało się na coraz więcej niesamowitych realizacji. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie usług digital 360 i realizację marketingu mix — nasz agencyjny wachlarz ofertowy coraz bardziej się powiększał.

Wybuch pandemii, czyli moment przełomowy

Pandemia sporo namieszała i był to dla nas czas na zmiany, refleksje i niejako lekki lifting strategii. Wiedzieliśmy, że druk czasopism rok do roku jest coraz mniej atrakcyjny. Niestety ta forma promocji jest dość droga w stosunku do wymiernego efektu, jaki daje — co z pewnością potwierdzi większość marketerów w dobie digital marketingu.

you're welcome urodziny

Dlatego korzystając z faktu, że miejsca dystrybucji magazynów były zamknięte, wraz z klientem zdecydowaliśmy się zaprzestać druku na rzecz rozwoju portali. Okazało się to być bardzo dobrą decyzją.

Drugą strategiczną decyzją w tamtym czasie było również skupienie się na nawiązywaniu współpracy głównie z dużymi firmami — z ugruntowaną pozycją na rynku. Szczególnie w czasie pandemii zależało nam na budowaniu stabilnego biznesu — a wraz ze stabilnymi partnerami stało się to możliwe.

Zespół, który zajmował się jak dotąd głównie projektami związanymi z drukowaną prasą, został przekwalifikowany i uzbrojony w wachlarz marketingowych kompetencji, ponieważ nie chcieliśmy redukować całkowicie etatów w tak trudnych dla wszystkich czasach. Kontynuowaliśmy także rozwój naszych portali internetowych — odtąd liczył się w tej kwestii już tylko digital. 

Strategia szybko przyniosła wymierne i bardzo satysfakcjonujące efekty. Jeszcze w 2019 roku podpisaliśmy kolejne kontrakty, m.in. z jednym z naszych bieżących klientów — ogólnopolskim dystrybutorem z branży zabawek i artykułów dziecięcych. 

Rok 2021 i 2022 — optymalizacje procesów i ciąg dalszy rozwoju agencji

Po kilku miesiącach spędzonych w domowym zaciszu, każdy marzył już o powrocie do biura, a gdy obostrzenia zelżały, z ulgą odetchnęliśmy. Nowi klienci to i nowe kompetencje na pokładzie w rękach nowych specjalistów, czyli większy team, zatem znów potrzeba nam większego biura! Po kilku miesiącach poszukiwań nasza Marika wypatrzyła miejscówkę, którą natychmiast wszyscy pokochaliśmy! Nasz nowy, piękny lokal na ulicy Pelplińskiej, szybko zamieniliśmy w kreatywną dżunglę z nutą industrialnego charakteru. 

Postawiliśmy na rozwój i optymalizację. Zaczęliśmy wprowadzać do naszej codziennej rutyny narzędzia jeszcze bardziej usprawniające pracę. Coraz bardziej złożone projekty wymagały automatyzacji procesów. Tak oto zaczęliśmy pracować między innymi na platformie Monday, z której korzystamy do dziś. 

W 2022 roku podjęliśmy decyzję o gruntownej przebudowie naszych agencyjnych struktur wewnętrznych. Wchodząc do naszego open space’a możecie odtąd dostrzec trzy główne wyspy, na których znajdziecie zespoły, odpowiadające za najistotniejsze kompetencje agencji. To Montmartre, czyli wyspa, na której siedzi zespół naszych artystów od kreacji, Dolina Krzemowa, która jest siedliskiem specjalistów od digitalu oraz Wall Street, znane też jako wyspa Account Managerów. Na czele każdego działu stoi specjalista-dyrektor — z ponad 10-letnim doświadczeniem w swoim zawodzie i sercem do swojego teamu. 

W tym samym roku rozpoczęliśmy informowanie środowiska, w którym funkcjonujemy, o naszej obecności — co bardzo szybko zaowocowało kolejnymi kontraktami. Powitaliśmy na pokładzie między innymi markę Swarovski, z którą realizujemy projekty z zakresu employer brandingu. 

Rok 2023 — idzie nowe!

Początek 2023 roku stał dla nas m.in. pod znakiem tworzenia nowej strony internetowej i rebrandingu — wszystko za sprawą nowego Dyrektora Kreatywnego, który sporo w tej kwestii namieszał. 😉 Odświeżona witryna stanowi idealne odzwierciedlenie naszego inkluzywnego podejścia do marketingu oraz nieszablonowego myślenia, które jest motorem napędowym w każdym prowadzonym przez nas projekcie. 

Dalej rozszerzamy także grono naszych klientów. W tym roku powitaliśmy na pokładzie wyjątkowego partnera biznesowego — Polską Grupę Porcelanową, dla której realizujemy kompleksowe usługi z zakresu komunikacji — dla wszystkich jego 4 marek — Lubiana, Ćmielów, Ćmielów Design Studio oraz Chodzież.

Staliśmy się także partnerem biznesowym najlepszej prywatnej uczelni na Pomorzu — Wyższej Szkoły Bankowej Merito w Gdańsku i Gdyni. Dzięki wzajemnej kooperacji mamy szansę posiadać realny wpływ na rozwój kierunków związanych z reklamą i wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie w dostosowywaniu programu nauczania do potrzeb dzisiejszego rynku.

Na początku było nas 3. Teraz? Zatrudniamy 20 wyspecjalizowanych ekspertów. Lokal o powierzchni 15 metrów kwadratowych w Zieleniaku zastąpiliśmy przestronnym 300-metrowym biurem — i już czeka na nas drugie piętro w naszej obecnej lokalizacji. 

W najbliższych latach mamy zamiar w dalszym ciągu dawać pomorskim przedsiębiorstwom możliwość korzystania z usług agencji full service na porównywalnym poziomie do agencji z centralnej Polski. 

Jesteśmy częścią pomorskiej społeczności dlatego szczególnie zależy nam na rozwoju rodzimego regionu. W związku z tym mamy w planach także konsekwentny rozwój naszego lokalnego rynku marketingowego — dzięki edukowaniu i wspieraniu następnych pokoleń młodych marketingowców, dzieleniu się z nimi naszym know-how oraz wprowadzaniu na Pomorze najnowszych, globalnych trendów ze świata marketingu.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że analiza dużych zbiorów danych daje bardziej wymierne efekty działań — z danymi się nie dyskutuje. 😉 Dlatego następne miesiące i lata upłyną nam również na wprowadzaniu big data do naszych projektów — także dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która już pomaga naszym pracownikom w bardziej efektywnym wykonywaniu zadań. 

Niezwykle istotne są dla nas także działania, mające na celu szerzenie świadomości na temat efektywnego marketingu. Na ten temat można by się mocno rozpisać — każdy chciałby wiedzieć, które działania są najbardziej efektywne, jednak nie ma na to jednej odpowiedzi. Wiemy jednak, że już nie czas na myślenie oparte na tworzeniu produktów, które są dobre i same się obronią. Żyjemy w czasach kreowania i wiarygodności, w których tworzy się marki, które sprzedają. A sam marketing nie jest już tylko dodatkiem czy wybrykiem kreatywnych szaleńców w firmach — jest fundamentalnym elementem każdego biznesu. Biznesu, który chce osiągnąć sukces. 

agencja you're welcome urodziny

Na pomorskim rynku od 9 lat pomagamy naszym partnerom biznesowym ten sukces osiągnąć. Co jest główną mocą napędową, która sprawia, że nasze strategie i cele stają się rzeczywistością — naszą i naszych klientów? Konsekwencja oraz codzienna aktualizacja wiedzy naszego teamu, czyli ludzi, dla których marketing jest pasją. Bo to właśnie wyjątkowi ludzie tworzą You’re Welcome. I to od 9 lat!

Zuzanna Harmacińska

Zobacz więcej