Wprowadzenie nowej marki na rynek

Launch fashion brand

Klient

Wyzwanie

Wprowadzamy nową markę na rynek, który jest mocno konkurencyjny. Agencja dostała zadanie zbudowania marki i wypozycjonowania jej w świadomości odbiorców przy równoległym budowaniu społeczności i realizowaniu celów sprzedażowych.

Działanie

Zaprojektowaliśmy i zakodowaliśmy e-commerce marki. Opracowaliśmy strategię komunikacji w Social Mediach, którą wdrożyliśmy. Zrealizowaliśmy sesje zdjęciowe generując materiał do e-commerce oraz lajfstajl do kampanii. Zadbaliśmy o szeroką promocję by zbudować społeczność wokół marki. Opracowaliśmy kampanie sprzedażowe.

MANTELLO

BRANDING

Name

MontelIo oznacza po włosku płaszcz, ale nazwa, to nie jedyna rzecz łącząca polski brand z Włochami. MANTELLO to marka modowa zajmująca się tworzeniem i sprzedażą płaszczy. Podstawą jej działania jest tworzenie produktów z najwyższej półki. Stosowane tkaniny są pochodze­nia polskiego oraz włoskiego. Cała produkcja odbywa się w Polsce. MANTELLO to klasyczne, ponadczasowe wzory płaszczy, pełne szyku i piękna. Te cechy są również odzwierciedlone w logo, dzięki czemu wizerunek marki wpisuje się w świat mody premium.

LOGO

Logo stworzone dla marki MANTELLO odznacza się prostotą i elegancją. Składa się z nazwy marki oraz sygnetu. Wybrany krój to lvy Mode w odmianie Regular. Jest to subtelny szeryfowy font. Nazwa została wzbogacona o biżuteryjny detaI w postaci małego, odwróconego kwadratu. Sygnet stanowi wyodrębniona z pełnej nazwy marki, litera M wraz z ozdabiającym ją detalem.

Identyfikacja i księga znaku

Koncepcja Visualna w całym brandingu jest bardzo klasyczna. Płaszcze charakteryzują się wysoką jakością, zatem koncepcja również miała być klasyczna i elegancka. To właśnie staraliśmy sie przekazać wykorzystując fonty szeryfowe w towarzystwie podstawowych odcieni. Uproszczona księga znaku czyli inaczej – instrukcja obsługi uporządkowała użytkowanie podstawowych elementów.

MANTELLO

LOOKBOOK

Kreatywna prezentacja produktów

Jako wstęp do publikacji mediowych klient zlecił nam opracowanie lookbooka. Naszym zadaniem było przedstawienie stylizacji tak by zainspirować modowych dziennikarzy, co w efekcie zakończyło się kilkoma bezpłatnymi publikacjami. Lookbook to umiejętności dtp, których nam nie brakuje.

MANTELLO

CONTENT

Sesja foto

Zadbaliśmy, aby detale, które mają szalenie ogromne znaczenie, były wyeksponowane z chirurgiczną precyzją. Marka sprzedaje marzenia, wizję lepszej siebie i w takim przekonaniu od początku budowaliśmy jej przekaz wizualny.


Na potrzebę współpracy zrealizowaliśmy kilka sesji zdjęciowych m.in detali, z modelkami, do kampanii reklamowych, pacshoty oraz materiałów lifestylowych.

Big Idea

Klasycznie…

Gra słowna, która z jednej strony kwituje sytuacje z życia codziennego związanego z rozczarowaniem, z drugiej zaś strony opisuje klasyczny styl modelki ubranej w Mantello. Taka forma komunikacji wzbudza w odbiorcach nić porozumienia z marką oraz pokazuje, że kobiety związane z Mantello są społecznością. Społecznością, która zna prawdziwe życie, jednocześnie nie pozwalając, aby jego codzienne trudy czy mankamenty odbierały przyjemność, siłę oraz satysfakcję płynącą z bycia kobietą.

Marka Mantello wiernie towarzyszy kobietom, bez względu na okoliczności. Jest atrybutem, dzięki któremu zawsze czują się silne i piękne. 

W przekazie postawiliśmy na grę emocjami, realizm zabawnych, ale też irytujących sytuacji, ukazywanych w żartobliwej formie, w których każda kobieta znajdziecie odbicie siebie. Przewagą konkurencyjną, którą wyeksponowaliśmy w komunikacji, było przedstawienie marki, która rozumie, co znaczy być współczesną kobietą, która solidaryzuje się z kobietami i pozwala im spojrzeć na życie z przymrużeniem oka oraz widzi w kobietach siłę oraz wrodzoną klasę. 

MANTELLO

SOCIAL MEDIA

Strategia SoMe

Opracowaliśmy Strategię Social Media która opierała się na wykorzystaniu głównie Facebooka i Instagrama. Na każdej z platform publikowaliśmy dedykowane treści. Poszerzyliśmy działania o reklamy, aby dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki strategii klient zwiększył rozpoznawalność, zbudował większą lojalność i nawiązał pozytywne relacje z klientami co przełożyło się na wzrost sprzedaży.

social media dla branży modowej
mantello branża modowa

Layouty SoMe

Przygotowaliśmy layouty, pasujące do całości marki eleganckie, ale nie wyrafinowane. Layout ma odzwierciedlać pozycję kobiet, do których jest skierowany. Humorystyczne akcenty mają skrócić dystans i pozwolić na przedstawienie rzeczywistych sytuacji, które z autopsji zna każda z nich. Mantello dzięki tej komunikacji jest odbiciem każdej kobiety.  


Facebook Ads

Dotarliśmy do 400 tysięcy aktywnych użytkowników.

Kreacje reklamowe w formie wideo oraz grafik prezentowały produkty oraz hasło kampanii #klasycznie. Ruch z reklam kierowaliśmy na sklep aby zrealizować również reklamy remarketingowe. 

social media mantello
mantello projekty graficzne

MANTELLO

WEB DESIGN/WEB DEVELOPMENT

Oficjalny
E-commerce marki

Dzięki prawidłowo i atrakcyjnie zaprojektowanej stronie, marka w ciągu kilku miesięcy zyskała nowych odbiorców
z ruchu organicznego. Oficjalna strona marki została

zaprojektowana zgodnie z SEO, UX, UI. Strona została połączona z kanałami Social Media aby w pełni wykorzystać potencjał dotarcia do odbiorcy. Byliśmy również odpowiedzialni za przygotowanie contentu strony oraz jej wersji mobile.

MANTELLO

WYNIKI

Wyniki
współpracy

Po roku współpracy z agencja, marka zyskała nowy wizerunek w sieci, zwiekszyła dotarcie do potencjalnych odbiorców z informacja o produktach. Zyskała nowych klientów i rozpoczęła sprzedaż. Klient był zadowolony z działań, niestety ze względu na pandemię projekt został zawieszony.

GODZIN PROJEKTOWYCH

400 h

Ilość godzin poświeconych na zrealizowanie projektu.

SPOŁECZNOŚĆ

30%

Średnio miesięczny
wzrost społeczności wokół marki.

RUCH Z SEO

60%

Wzrost ruchu organicznego średniomiesięcznie po działaniach SEO.

LICZBA WYŚWIETLEŃ FB

100 tys.

Średnia liczba wyświetleń
profilu w pierwszym miesiącu.

2019


2020