Kampania reklamowa jest dla dobrej agencji jak przystawka i dwudaniowy obiad z deserem. To na hasło jej przygotowania serce project managera bije szybciej, w oku copy writera kręci się łza, a oczy grafika święcą podwójnym blaskiem. Cały ten powiększony o analityków zespół przystępuje dziarsko do kolejnego posiłku, tym razem działań marketingowych. W menu pojawiają się: analiza marki / big idea marki, produktu / analiza ścieżki sprzedażowej / analiza grup docelowych / kanałów sprzedaży / komunikacji / analiza konkurencji / strategia cen i promocji / strategia działu sprzedaży. Smacznego!

WIĘCEJ INFO

Ogólne wytyczne dla działań marketingowych, czyli strategie, są jak przepis na ciasto – możesz improwizować, ale bez spisania podstawowych składników i czasu obróbki termicznej, zamiast tortu wyjdzie omlet, mimo że intencja była szczera. W strategii te podstawowe składniki to: produkt / usługa / cena / miejsce / promocje / ludzie. Uwaga: strategia marketingowa to nie to samo, co plan marketingowy. Pierwsze można sobie wyobrazić jako niebieskie niebo, a drugie – jako śliczną białą chmurkę na jego bezkresie.

WIĘCEJ INFO

Ta forma promocji marki odbywa się w mediach społecznościowych. Wymaga znajomości rynku, tendencji, mód i ogromnego wyczucia, czy wpuszczenie brandu w dany tunel wyprowadzi go wystarczająco szybko i sprawnie tam, gdzie czekają założone korzyści. Polega na poparciu i lokowaniu produktu przez osoby wpływowe lub organizacje, które oddziałują na decyzje zakupowe oraz są opinio- i “gustotwórcze”.

WIĘCEJ INFO

To strategia, która ma za zadanie przykuć uwagę i wygenerować żwawy ruch w przestrzeni internetowej. Na ławce, na której miliony ludzi przesiadują całymi dniami, musi się pojawić logo promowanej marki. Nietrudno wyróżnić się na plaży nudystów w stroju narciarskim. W internetowym tłumie wszyscy wyglądają na pierwszy rzut oka tak samo. Trzeba wiedzieć, którymi konkretnie szlakami podążają członkowie grupy docelowej i zacząć ich subtelnie śledzić, a potem zagaić miłą rozmowę.

WIĘCEJ INFO

Branding zakochuje odbiorcę w marce. Jest procesem tworzenia czegoś więcej niż rozpoznawalności. Branding to walka, która toczy się o rząd dusz, o pierwszy wybór konsumenta. Na podstawie wyróżników i wartości marki buduje się jej wizerunek w świadomości odbiorcy. Co trzeba zrobić? Zacząć od nazwy, claimu (sloganu) i logotypu – najmniejszych, a przy tym najtrudniejszych elementów. Będą bowiem jak zawsze powtarzany w pacierzu: amen. Warto poświęcić im na starcie maksimum uwagi, bo na marketingowej autostradzie niełatwo jest zawracać. System identyfikacji wizualnej jest kluczowy, a zestaw akcydensów powinien zdrowo ‘hulać’ i w druku, i w przestrzeni internetowej, i na gadżetach. Muszą być funkcjonalne i ‘nieprzedobrzone’.

WIĘCEJ INFO

To najprzyjemniejsza forma komunikacji z odbiorcami. Pozornie najprostsza, może się zmienić w piękną katastrofę w przypadku nieumiejętnego zarządzania marketingowego zestawem produktów zaangażowanych w realizację danego wydarzenia.

WIĘCEJ INFO

Kanały komunikacji, takie jak: poczta elektroniczna, media społecznościowe, treści, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych są jak nowiutkie, błyszczące narzędzia ułożone w walizce zapalonego majsterkowicza. Gorzej, kiedy się je pomiesza i porozrzuca w niechlujnym warsztacie. Spokój, plan i jeszcze raz solidna analiza. To klucz do ich skutecznego używania.

WIĘCEJ INFO

Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami mediów służy nie samej reklamie, ale takiemu umiejętnemu zarządzaniu informacją, by dać dziennikarzom wgląd w produkty, usługi lub wydarzenia, w wystarczająco interesującej formie, by wyczuli ciekawy temat i przekazali go opinii publicznej. Uwaga: nie działa tu zasada “ważne, że piszą, nawet jeśli pomylili nazwisko”. Informacje prasowe, wywiady, komentarze prasowe, radiowe, telewizyjne, konferencje prasowe, testy produktów muszą być bardzo skrupulatnie przemyślane zarówno pod kątem zawartości, jak i planu wdrażania.

WIĘCEJ INFO

Kompleksowa obsługa produkcji wszystkich zaprojektowanych akcydensów i zamówień oraz projektów. Nie sztuką jest przesłać zamówione piękne, krwistoszkarłatne logo. Ważne, by je dostarczyć do ręki, bo gdzieś za rogiem zawsze czai się ktoś, kto efekt zaangażowania grafika wydrukuje w “majtkowej” czerwieni.

WIĘCEJ INFO

Czasopismo firmowe to najpopularniejszy rodzaj tego rodzaju usługi. Warto pamiętać, że taka “gazetka” nie jest wydawana po to, by na siebie zarobić, ani po to, by promować sprzedaż bezpośrednią produktów oferowanych przez daną firmę. Pełni dwie o wiele ważniejsze role. Po pierwsze buduje relacje z klientami i partnerami biznesowymi, po drugie pomaga w integracji zespołu, zwiększa zaangażowanie członków załogi i najzwyczajniej w świecie podnosi ich poziom wiedzy o tym, co akurat w trawie piszczy, czyli o ewentualnych strategicznych projektach i inicjatywach. Custom publishing to też firmowe blogi, serwisy, a nawet tak popularne ostatnio produkcje wideo aktywnie wspierające procesy rekrutacji.

WIĘCEJ INFO

Zakładamy, że zakładasz firmę, aby odnieść sukces zawodowy i finansowy. Musisz sobie zdawać sprawę, że większość nowych biznesów w Polsce upada średnio po 20 miesiącach działalności. Wiesz dlaczego? Ponieważ ich właściciele nie mieli żadnego sensownego planu rozwoju. Byli przekonani, że wystarczy założyć firmę, zdobyć kilku klientów i reszta „jakoś” już pójdzie. To naiwne myślenie, które zawsze kończy się tak samo: porażką. Chętnie przygotujemy dla Ciebie dokładny biznesplan, aby biznes wypalił.

WIĘCEJ INFO

Zarządzanie doświadczeniami klientów brzmi jak scenariusz science-fiction. CEM – bo taki ma skrót – jest zaś jak najbardziej realną techniką wspierania sprzedaży, ogromnie ważną dla branż B2C i B2B. CEM służy do tego, by klient powiedział CH-CEM. I to nie dlatego, że jest zadowolony z samego produktu. Przeżył właśnie odpowiednio zaprojektowane costumer exerience i wróci, bo doznał “okołozakupowej” rozkoszy.

WIĘCEJ INFO

NIE ZNALAZŁEŚ USŁUG, KTÓRE CIĘ INTERESUJĄ?

Skontaktuj się z nami

KONTAKT